19 juni, 2014

Music,maestro

Nu faller regnet från skyn, dimman har svept in hela himlapället och ikväll blir det en mörk kväll.
Igår fick jag lite flyt igen och målade nästan färdigt tavlan.
Får ta lördag och söndag att göra riktigt färdigt för leverans på måndag.

Frankie Boy hjälpte mig hela kvällen. Hittade 36 låtar i följd på You Tube. Perfekt. Lite uppblandat med annat också. Bland låtar jag la märke till var denna: "Frank Sinatra" med Cake. Ett nytt namn för mig som inte har koll.

Gillar sordin på trumpet. Och sax på det rätta sättet.

Ikväll ska jag lyssna på Van Morrison. Denna musikguru. Skivan "Poetic Champions Compose" är en av de bästa skivor som gjorts. Sant.
Lyssna på första låten: "Spanish steps" Mmm... den är helt underbar i mina öron. Speciellt när den går över i pianoklink. Då befinner man sig på en regnig gata i New York. 

Bye, bye.



För att inte tala om denna hjärteknipare! Alldeles för bitterljuvt kort.
Äntligen är den upplagd på You Tube.
Marlowe´s Theme. Den låt som alltid startade Leif "Smoke Rings" Andersons fantastiska radioprogram. "Hello there, music lovers"
Love!

4 kommentarer:

AnBr sa...

Oh du underbara människa! Denna fantastiska signaturmelodi!! Tack tack!

Gunilla Byström sa...

Ack, om det bara varit jag som hade skrivit den!

Men den är totally fantastisk ändå...

alex xander sa...

Which ringtone do you use?
Hello friends
Do you like live music? Powerful ringtones? Ringtones help us stay awake. I have collected a lot of powerful songs and created a unique ringtone for you to reference. Here are 5 hot tunes in 2018, you can install by following the instructions without spending a lot of time:

-IPL ringtone Download
- Sanam Re – Instrumental ringtone Download
- Thalli Pogathey ringtone Download
- Jio Dhan Dhana Dhan ringtone Download
- Airtel ringtones Download

Visit my homepage to find more types of ringtones: Click Here

Your review will help me improve my ringtone better. Thank you!

Sophie Grace sa...

Once i received on your own website despite the fact that inserting attention simply a bit small bit submits. Pleasurable technique for lasting, I will be book-marking at any moment receive sorts full will come way up. PLease go to site webstagram to find infomration about instagram.