08 juni, 2014

Jasså, jaha?

Jasså, jaha? 
Var det allt? 
100 dagar, sa du?
Oj, de gick fort och inte var det så besvärligt heller.

Många nya bloggar har jag läst och en del har jag fastnat för.
Det är kul med vänner som man inte känner, men som man känner för.

Från den 28 februari till den åttonde juni har det gått etthundra dagar. 

Den 28 februari satt sonen bredvid mig och målade. Och minsann, det gör han just nu också. Nu tjatar han om en ponny. Vi cyklade till 4H-gården idag, men ponnyn var inte där. Detta kan vi prata om länge, länge. 
Men vädret är mycket bättre utomhus än i februari!

Vi cyklade förbi en kyrka där det var lite folk. "Har det varit nåt i kyrkan idag?" undrade mannen. "Jovisst, det är visst Pingstdagen", kunde jag upplysa om.
Men den försvann visst i den nationella yran...
Hörde grannen spela en fin sommarpsalm (En vänlig grönskas dräkt) och att det lät som en predikan därefter. "Är grannen religiös?" undrade jag. 
Fick sen höra att det visst var en liten prinsessa som döptes idag. (Men det ska jag inte titta på förrän ikväll ju.)

Redan den 28 februari kunde jag upplysa er om att Majvor har namnsdag idag! Snacka om koll! Sist jag var hemma i Wallsta träffade jag Majvor, min andra arbetsgivare. (Min första hette Elvy och ägde kiosken jag började jobba i som 12-åring!) Hade inte träffat Majvor på nästan 30 år... 
Jag jobbade som kioskbiträde och senare, efter utbyggnaden blev jag korvtant. Faaan, vad man luktar efter en dag som korvtant! 
Frityros är ingen parfym jag vill rekommendera. 
Men vi hade roligt, det hade vi!
En gång trodde hon att mitt täckstift var ett läppstift och smorde på läpparna när jag inte såg på. Hjälp, så äckligt!


Och imorgon kära vänner, kommer min ekonomiska hjälpreda hit. 
Och vardagen snurrar på som vanligt.

På fredag slutar yngste sonen på sin skola och sedan, i höst ska vi påbörja ett nytt "äventyr". Ibland tycker jag mitt liv är alldeles för äventyrligt...

Dagens citat:"Just nu har jag dåligt minne och dejá vu på samma gång. Jag tror att jag har glömt det här tidigare."

Dagens gilla: Att det gick bra att blogga etthundra dagar i sträck. Kan väl lika gärna fortsätta på den stigen. Bara det doftar skog, då kan jag fortsätta länge till.

5 kommentarer:

Ann sa...

Dagens citat känner jag igen mig i. Tror jag.
Fint att du fortsätter!

Gunilla Byström sa...

Och jag känner defintivt igen mig
: )
KLart jag fortsätter.
Av lust och ohejdad vana.

Freja sa...

Grattis till oss som klarade 100 dagar, och grattis till mig som på köpet hittade din blogg!

AnBr sa...

Nu har vi ju vant oss vettu... då kan du ju inte sluta!! :-)

Gunilla Byström sa...

: D Tack och tack!