25 juni, 2014

Nån sorts semester

Jag är på någon slags semester.
Men var är semestervädret? Idag promenad till backen och väl där öste regnet ner. Som tur var kunde vi söka skydd under en presenning som skyddade de nedplockade liftbyglarna. Stod där och filosoferade i minst en kvart, sen dröp vi av hemåt vid första regnuppehåll.

I förrgår nämnde jag där hemma att det inte verkade som om det skulle bli några Midsomer-murders i sommar eftersom det inte varit några stora rubriker om kommande program. Men minsann, igårkväll var det premiär. 
Men jag vet inte jag... på nåt sätt har serien förlorat sin lockelse. Vet inte vad som hänt; har jag blivit bitter? 
Tittar väl ändå, men utan att bry mig särskilt. Ändå var den "nya Jones" en snyggo , tycker jag.
Premiär även på Allsång på Skansen. Men jag vet inte jag... tyckte inte det kändes som nån galapremiär precis. Hon har inte den där riktiga glöden som ska till, tycker jag. Hon är kompetent, men inte mer liksom. Å andra sidan ska man väl inte döma någon innan det har gått en säsong. Kanske är det mig det beror på, nu igen?

Det syrianska paret här uppe har nu fått uppehållstillstånd och kvinnan t o m jobb på en flyktinganläggning. Bra jobbat! Men då passar arbetsförmedlingen på att förhala jobbstarten. Då ska det skrivas och analyseras och "vi hör av oss" i minst en månad! Arbetsgivaren undrar varför hon inte kan börja jobba. Nä, då ska det minsann dras ut på tiden. 
Inte konstigt att det heter arbetsfuckingförmedlingen.

2 kommentarer:

Freja sa...

Jag gillar den nye Barnaby, jag är inte så förtjust i den nya Jones och jag är besviken på att nya Barnabys fru, som faktiskt har ett eget jobb, ett eget liv, nu var höggravid och säkert kommer att puttra på snällt hemma och i olika samhällsfunktioner hädanefter som den gamle Barnabys fru... Ett liv, jag? Nej, det finns ju TV...

Gunilla Byström sa...

: ) Ja, just det. Tänkte att både fru o man Barnaby var äldre än i barn"skaffar"-ålder, men där ser man. Och då ska väl Barnaby vara en valhänt och frånvarande man också, för att passa mallen...
Den nya Jones tyckte jag liknade en kille som spelade polis i en annan TV-serie i vintras. Fast han pratade med skotska. Det var höga kalkstensklippor och en pojke som dog på stranden.
Eget liv? Nej, det finns ju TV!