17 juni, 2014

Sol i sinne

Det var en sorgesam historia, gårdagens program. Se själv, så får du se.

Idag har jag målat, skissat, slängts mellan fantasi och apati. 
La mig i solen i fem minuter för att se om det hjälpte och det gjorde det ju. Från iskall till solvarm.

Vad är midsommarafton? En vändpunkt eller en dörr till resten av sommaren? Eller kanske bara en dag då man får ha lite roligt med sina vänner.
Med tanke på hur kommande fredag framställs i medierna, weatherwise, känns en tre timmars paddling mindre attraktiv måste jag tillstå.
Jag jobbar på att minska ner avstånd från start till mål.
En 12 km åfärd kanske kan dras ner till högst det halva om vi nu ska utsättas för ishavskyla och regn? 
Jag hoppas faktiskt det.

Men mest hoppas jag förstås på sol och värme!

2 kommentarer:

AnBr sa...

Hoppas på bra väder och en kul dag/helg - för er skull!! Jag ska ändå vara inne mest så jag är inte så bekymrad. Att måla och spackla är bara trevligt när regnet förhoppningsvis faller!
Ha en fin tur och en skön helg!

Gunilla Byström sa...

Ja, tack! Och nu börjar meteorologerna mumla om att det kanske inte blir så illa...
Så det hoppas vi på.

Ha det så bra i spackeldammet! Kom ihåg att allt hänger på underarbetet! Spackla, slipa, spackla , slipa : )